Bugun...


ONALT: BAKANLIK SEKTÖRÜN SORUNLARINA KARŞI DUYARSIZ
Tarih: 24-06-2026 18:53:34 Güncelleme: 24-06-2026 18:53:34 + -



facebook-paylas
Tarih: 24-06-2026 18:53

ONALT: BAKANLIK SEKTÖRÜN SORUNLARINA KARŞI DUYARSIZ

 

Hayvan Üreticileri ve Yetiştiricileri Birliği Başkanı Adil Onalt, yaklaşık bir aydır Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanlığı’ndan randevu talep ettiklerini ancak geri dönüş yapılmadığını ileri sürerek, sektörün sorunlarını yetkililere doğrudan aktarma imkânı bulamadıklarını söyledi. Birlikten yapılan açıklamaya göre, Gönyeli Polis Karakolu önünde sektörün yaşadığı sorunlara değinen Onalt, Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanlığı’nı eleştirerek, bakanlığı sektörün sorunlarına karşı duyarsız kalmakla suçladı.

Hayvancılık sektörünün ciddi sorunlarla mücadele ettiğini savunan Onalt, özellikle yem, arpa ve üretim maliyetleri konusunda çözüm beklediklerini belirtti. Onalt, daha önce gündeme getirdikleri taleplerin karşılık bulmadığını ve desteklerin dağıtımında adaletsizlik yaşandığını da ileri sürdü. Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanı Hüseyin Çavuş’a seslenen ve Çavuş'u üreticilerin içinden gelen bir isim olması nedeniyle desteklediklerini belirten Onalt, bugün gelinen noktada hayal kırıklığı yaşadıklarını söyledi. Bakanlığın birlik temsilcileriyle görüşmekten kaçındığını öne süren Onalt, Hayvancılar Birliği'nin mücadele etmeye devam edeceğini, bu sektörün ülkenin en büyük üretim alanlarından biri olduğunu ve üreticilerin sesinin susturulamayacağını kaydetti.

 

RAHVANCIOĞLU: "İHTİYAÇ DUYULAN ŞİKÂYET DEĞİL, DİYALOG VE İŞ BİRLİĞİDİR"

Birlik Avukatı Turan Rahvancıoğlu ise hayvancılık sektörünün önemli gündem maddelerinden biri olan süt maliyetleriyle ilgili yapılan telefon görüşmelerinin polise şikâyet edilmesini eleştirdi. Kamu görevlileri ile sektör temsilcilerinin sektörün sorunlarını görüşmesinin demokratik toplumlarda doğal bir durum olduğunu ifade eden Rahvancıoğlu; tehdit, hakaret veya hukuka aykırı unsur içermeyen görüşmelerin rahatsızlık kapsamında değerlendirilmesinin sorunların çözümüne katkı sağlamadığını söyledi. Rahvancıoğlu, sektörün geleceği açısından ihtiyaç duyulanın şikâyet mekanizmalarını işletmek değil, diyalog ve iş birliğini güçlendirmek olduğunu kaydetti.

 

ÇETEREİSİ: "MÜCADELEYİ SÜRDÜRECEĞİZ"

Birlik üyesi Mehmet Çetereisi de süt maliyetleri konusunda çalışma yapmak üzere birlik tarafından görevlendirildiğini belirterek, bu kapsamda ilgili kişilerle iletişim kurmasının doğal olduğunu söyledi. Çetereisi, üreticiler arasında ayrışma yaratılmaya çalışıldığını savunarak, sektörün geleceği için mücadeleyi sürdüreceklerini kaydetti.




Bu haber 78 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KKTC Haberleri

YUKARI