|
Tweet | Tarih: 22-06-2026 15:48 |
KIB-TEK Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Uzun, İskele ve Güzelyurt’tan sonra bugün de Gazimağusa Bölge Amirliği binası projesinin sözleşmesini imzaladıklarını belirtti. Hizmet binasının hem halkın rahat bir şekilde hizmet alabileceği hem de çalışanların huzur içinde çalışabileceği bir bina olması için uğraş verdiklerini söyleyen Uzun, maliyetin vatandaşın cebinden çıkmayacağını ifade etti. Uzun, binaların finansmanının geçmişten gelen finansal çalışmalardan elde edilen kurumsal kaynaklardan karşılanacağının altını çizdi. İskele’deki hizmet binası için 55 milyon 900 bin TL, Güzelyurt’taki bina içinse 54 milyon 440 bin TL fiyat belirlendiğini kaydeden Uzun, Güzelyurt Bölge Amirliği hizmet binası sözleşmesinin geçen hafta imzalandığını hatırlattı. Lefke’de yapılacak çelik binanın 5 milyon 149 bin TL olarak öngörüldüğünü aktaran Uzun, Girne’deki bina içinse arazi projesinin hazır olduğunu ve en erken zamanda onun da ihalesini imzalamak istediklerini söyledi.
Yatırımlarının sadece bina yapımı ile sınırlı olmadığını işaret eden Uzun, kurumun altyapı ve malzeme alımları için belirlenen bütçenin toplam maliyetinin 28 milyon 4 bin 559 dolar olduğunu vurguladı. Tamamlanan ve devam eden projeler hakkında detay veren Uzun, İskele 132kV Yeni Trafo Merkezi için 7 milyon 144 bin dolar, trafo merkezlerindeki arızalı kesici değişimleri için 674 bin 800 dolar, Lefkoşa trafo merkezi güç artırımı ve büyütülmesi için yaklaşık 7.5 milyon dolar harcama yapıldığını dile getirdi. Yapımı devam eden Yeniboğaziçi Trafo Merkezi'nin 8 million 198 bin 235 dolar, ihale sürecinde olan hat tevsiatı projelerinin ise 4 milyon 391 bin 767 dolar maliyeti olduğunu aktaran Uzun, bunlara ek olarak 750 bin dolara silikon izolasyon yapımı ve 36 milyon euroya ise iki jeneratör alımı çalışmaları olduğunu belirtti. Uzun, kamuoyunda kurumun bazen sadece binaya yatırım yaptığına dair eleştiri aldığını ancak sadece söz konusu projelerin altyapı çalışmalarına yönelik yatırımlar olduğunu kaydetti.
KIB-TEK Genel Müdürü Dalman Aydın, gerek halkın gerekse çalışanların ihtiyacı olan yeni bir binanın imza töreninde bulunmaktan onur ve gurur duyduğunu belirtti. Göreve geldikleri günden bu yana amaçlarının kalıcı yatırımlar yapmak olduğunu ve bundan sonraki süreçler için de bu yönde çalışmalar yapmaya devam edeceklerini söyleyen Aydın, binaların herkese hayırlı olmasını temenni etti. Ciner Construction Direktörü Ozan Cimer de projede yer almaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, sözleşme süresinin sekiz ay olarak belirlendiğini ancak projeyi daha kısa bir sürede teslim etmek amacında olduklarını ifade etti.