|
Tweet | Tarih: 26-06-2026 14:51 |
Kıbrıs Türk Kamu Görevlileri Sendikası (KAMUSEN) Başkanı Metin Atan, katıldığı bir televizyon programında seçim öncesi kamuya yapılan geçici istihdamları "oy avcılığı" olarak nitelendirerek sert eleştirilerde bulundu. Sendikadan yapılan açıklamaya göre Atan, en kolay istihdam yönteminin "işçi" statüsü üzerinden yürütüldüğünü savunarak, işe alımların acilen kriterlere bağlanması, Kamu Hizmeti Komisyonu aracılığıyla münhal açılarak ve liyakat esasına göre yapılması gerektiğini vurguladı. İşe alınanlar arasında polisten temiz kâğıdı alamayan kişilerin bile bulunduğunu iddia eden Atan, kamuda ciddi bir denetim eksikliği yaşandığını, işe gitmeden maaş ve ek mesai alanları bildirmelerine rağmen işlem yapılmadığını, hatta bazı kurumlarda usulsüzlüklerin gizlenmesi için parmak izi okuyucu cihazların kırıldığını ileri sürdü.
Açıklamasında İşverenler Sendikası Başkanı Metin Arhun'un asgari ücret konusundaki söylemlerine de tepki gösteren Atan, Arhun'un çalışanlara karşı "düşmanca bir tavır" sergilediğini ve "hayat pahalılığını işçiler yaratıyor" algısı kurmaya çalıştığını savundu. Fahiş fiyat artışları karşısında asgari ücretlinin dayanacak gücünün kalmadığını ifade eden Atan, "Sayın Arhun kendi firmasında en son ne zaman indirim yaptı?" sorusunu yönelterek, yeni asgari ücretin geciktirilmeden bir an önce belirlenmesi çağrısında bulundu.