|
Tweet |
Cumhurbaşkanınca bir daha görüşülmek üzere geri gönderilen "Konut Edindirme (Değişiklik) Yasası", Cumhuriyet Meclisi Genel Kurulu’nda oy çokluğuyla kabul edildi. Hukuk, Siyasi İşler, Dışilişkiler ve Savunma Komitesi'nin yasaya ilişkin raporu, Komite Başkanı Yasemi Öztürk tarafından okundu. Öztürk, söz konusu yasanın komitede oy çokluğuyla kabul edildiğini kaydetti. Görüşmelerin ardından yasa, 26 kabul ve 9 ret oyu ile meclisten geçti.
Yasa üzerine söz alan CTP Milletvekili Ürün Solyalı, barınmanın ulaşılabilir, edinilebilir ve ödenebilir olması gerektiğini belirterek, gençlerin barınma sorununun siyasi rant uğruna kullanıldığını savundu. Hali arazilerin kiralanması noktasında neden Konut Edindirme Biriminin yetkili kılınmak istendiğini soran Solyalı, daha geniş vizyonlar ortaya konması gerektiğini ifade etti. CTP Milletvekili Ongun Talat da yasayla palyatif çözümler getirilmeye çalışıldığını ve devletin bütünlüklü bir konut politikasının olmadığını vurguladı. Yıllardır süregelen arsa dağıtma rejiminden uzaklaşılması gerektiğini kaydeden Talat, altyapısı tamamlanmış anahtar teslim politikaları CTP'nin hayata geçireceğini söyledi.
Eleştirilere yanıt veren İçişleri Bakanı Dursun Oğuz, ülkede yaklaşık 30 yıl sonra sosyal konut projelerinin bu hükümet döneminde başladığını belirtti. İlk Evim Kredisi ile yaklaşık 1250 gencin ve vatandaşın ev sahibi olduğunu ifade eden Oğuz, muhalefeti sadece eleştirmek yerine yapılanı takdir etmeye çağırdı. Amaçlarının gençlere verilen kırsal kesim arsalarının altyapısını bir an önce bitirmek olduğunu dile getiren Oğuz, kırsal kesim arsası vermeyi hiçbir zaman bir lütuf olarak görmediklerini ve kaynağı olmayan bölgelerle ilgili de sosyal konut planlamaları yaptıklarını açıkladı.