Bugun...



KTMMOB VE GİKAD ARASINDA İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ


facebook-paylas
Tarih: 24-06-2026 11:26

KTMMOB VE GİKAD ARASINDA İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ

 

Kıbrıs Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (KTMMOB) ile Kıbrıs Türk Girişimci Kadınlar Derneği (GİKAD), kadınların teknik mesleklerdeki varlığını ve liderliğini artırmak amacıyla iş birliği protokolü imzaladı. 23 Haziran Uluslararası Kadın Mühendisler Günü’nde imzalanan protokole KTMMOB Genel Saymanı Nevter Zafer Cömert ve GİKAD Başkanı İçim Çağıner Kavuklu imza koydu.

 

GENÇ NESİLLERE YÖNELİK EĞİTİM VE FARKINDALIK ÇALIŞMALARI

Protokol kapsamında, mühendislik, mimarlık ve şehir planlama alanlarına yönelik farkındalık çalışmalarının erken yaşlardan itibaren başlatılması hedefleniyor. Bu doğrultuda seminerler, atölyeler, meslek tanıtımları, teknik geziler ve ekip çalışmasını teşvik eden yarışmalar düzenlenecek. Ayrıca su yönetimi, atık yönetimi, iklim krizi, deprem, yangın ve dirençli kentler gibi güncel konular üzerinde çocuklara ve gençlere yönelik özel eğitim modelleri geliştirilecek.

 

KADINLARIN MESLEKİ GELİŞİMİ VE LİDERLİĞİ DESTEKLENECEK

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Kuzey Kıbrıs’ın da destek vereceği iş birliği çerçevesinde, deneyimli kadın mühendis ve mimarların tecrübelerini aktaracağı söyleşiler organize edilecek; sesli kitap, çocuk kitabı ve tiyatro gibi yaratıcı projeler hayata geçirilecek. Ortak projelerle, genç kızların teknik mesleklere yönelmesi, kadınların mesleki ağlarını geliştirmesi ve karar alma mekanizmalarında daha güçlü yer alması amaçlanıyor.




Bu haber 50 defa okunmuştur.


FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KKTC Haberleri

YUKARI YUKARI