Bugun...



MALİYE BAKANLIĞI YİNE BORÇLANIYOR


facebook-paylas
Tarih: 23-06-2026 10:31

MALİYE BAKANLIĞI YİNE BORÇLANIYOR

 

Maliye Bakanlığı, kur riskini üstlenmemek amacıyla SWAP yöntemi kullanarak Türk lirasına dönüştüreceği yeni bir iç borçlanma ihalesine çıkıyor. Merkez Bankası aracılığıyla 25 Haziran 2026 tarihinde gerçekleştirilecek Devlet İç Borçlanma Senedi (DİBS) ihalesiyle üç farklı döviz cinsinden borçlanmaya gidilecek.

Merkez Bankası'ndan yapılan duyuruya göre, ihale kapsamında 6 milyon ABD Doları, 2 milyon Euro ve 12 milyon İngiliz Sterlini tutarında borçlanma yapılması hedefleniyor.

 

İHALEYE İLİŞKİN TEKNİK DETAYLAR

Borç Yönetim Komitesi tarafından belirlenen şartlar çerçevesinde, çoklu fiyat yöntemiyle ve iskontolu hazine bonosu şeklinde yapılacak ihalenin detaylarına göre ihraç edilecek hazine bonolarının tamamı 124 gün vadeli olacak.

İhale, 25 Haziran 2026 Perşembe günü saat 10.00'da başlayacak ve teklif kabulü aynı gün saat 12.00'de sona erecek. İhalenin ihraç tarihi 26 Haziran 2026 olarak belirlenirken, geri ödemenin yapılacağı itfa tarihi ise 28 Ekim 2026 olarak açıklandı.

İhaleye katılmak isteyen gerçek ve tüzel kişiler, bankaların e-işlem platformlarında yer alan DİBS menüsü üzerinden başvurularını kolayca gerçekleştirebilecek.




Bu haber 69 defa okunmuştur.


FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KKTC Haberleri

YUKARI YUKARI