Bugun...



ÖZTÜRKLER: NE BİR KARIŞ TOPRAK VERİRİZ NE DE GARANTÖRLÜĞÜ TARTIŞIRIZ


facebook-paylas
Tarih: 23-06-2026 13:24

ÖZTÜRKLER: NE BİR KARIŞ TOPRAK VERİRİZ NE DE GARANTÖRLÜĞÜ TARTIŞIRIZ

 

Cumhuriyet Meclisi Başkanı Ziya Öztürkler, KKTC Şehit Aileleri ve Malül Gaziler Derneği'nin yeni yönetim kurulunu kabul etti. Kabulde Kıbrıs konusundaki son gelişmelere ve Kıbrıs Rum basınında yer alan iddialara değinen Öztürkler, "Ne verilecek bir karış toprağımız var, ne de Anavatan Türkiye'nin garantörlüğünü tartışırız" diyerek net bir mesaj verdi.

Rum basınında olası yeni bir planla ilgili çıkan haberlerin algı operasyonu olduğunu ifade eden Öztürkler, bu yayınlarda toprak tavizlerinin, Türkiye'nin garantörlüğünün, Türk askerinin adadaki varlığının ve NATO şemsiyesi gibi hususların tartışıldığının iddia edildiğini belirtti. Öztürkler, Anavatan Türkiye'nin askerinin bu adada var olduğunu, var olmaya devam edeceğini ve Türkiye'nin her zaman garantör olarak kalacağını vurguladı.

 

"KIBRIS RUM BASININA DEĞİL, RESMİ AÇIKLAMALARA İNANIN"

Çözüm temeli olarak her zaman egemen eşitlik ve iki devletliliği savunduklarını dile getiren Meclis Başkanı Öztürkler, sürdürülebilir bir anlaşma zemininin ancak bu temelde sağlanabileceğini söyledi. Vatandaşlara da çağrıda bulunan Öztürkler, Kıbrıs Rum basınının iddialarına değil, devletin resmi ağızlarından yapılan açıklamalara inanılması gerektiğini ifade etti.

Kendilerine devredilen emaneti yaşatmanın Kıbrıs Türkünün görevi olduğunu kaydeden Öztürkler, birileri bir şeyler istedi diye bu davadan vazgeçecek insanlar olmadıklarını vurguladı. İslam İşbirliği Teşkilatı Parlamento Birliği (İSİPAB) 20. Konferansı'na katılmak üzere Azerbaycan'a gideceğini de açıklayan Öztürkler, orada yapacağı temaslarda Kıbrıs Türkünün haklı davasını anlatmaya devam edeceğini aktardı.

Kıbrıs Türkünün bugün üzerinde yaşadığı toprakların kolay vatan yapılmadığını, her ailede ya bir şehit ya da bir gazi bulunduğunu belirten Öztürkler, gelecek nesillere bu tarihi gerçekleri aktarma konusunda Şehit Aileleri ve Malül Gaziler Derneği'nin çok önemli bir görev üstlendiğini söyledi. Derneğin "yalnız bırakıldığı" yönündeki sitemlere de yanıt veren Öztürkler, Cumhuriyet Meclisi'nin kapılarının derneğe her zaman açık olduğunu ve hiçbir Kıbrıslı Türkün bu kuruma sırtını dönemeyeceğini sözlerine ekledi.

 

BENAN: "DEVLET YETKİLİLERİ TARAFINDAN YALNIZ BIRAKILDIK"

KKTC Şehit Aileleri ve Malül Gaziler Derneği Başkanı Gürsel Benan ise kabulde yaptığı konuşmada, şehitler ve gaziler sayesinde Kıbrıs Türk halkının bu topraklarda bugün özgürce yaşayabildiğini hatırlattı. Buna rağmen derneğin devlet yetkilileri tarafından dönem dönem "yalnız ve öksüz" bırakıldığını savunan Benan, kendilerinin tek isteğinin bu kuruma daha çok sahip çıkılması olduğunu ifade etti.

Geçmiş dönemlerde bazı meclis başkanlarının yaptığı gibi, gündemdeki milli konuların derneklerle de tartışılmasını arzuladıklarını belirten Benan, özellikle Güney Kıbrıs kaynaklı manipülatif haberler karşısında yetkili ağızlardan doğrudan bilgi almak istediklerini ve bu tür istişarelerin sürekli hale gelmesini tercih ettiklerini dile getirdi.




Bu haber 78 defa okunmuştur.


FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KKTC Haberleri

YUKARI YUKARI