|
Tweet |
Sağlık Bakanı Hakan Dinçyürek, Lefkoşa Dr. Burhan Nalbantoğlu Devlet Hastanesi’nde akciğer kanseri olan iki hastaya robotik cerrahiyle müdahale edilerek sağlıkta bir ilke daha imza atıldığını açıkladı.
Yazılı açıklamasında hastanede ilk kez iki akciğer kanseri hastasının robotik cerrahi yöntemiyle başarıyla ameliyat edildiğini belirten Dinçyürek, bu gelişmenin ülkede kanser cerrahisi açısından önemli bir dönüm noktası olduğunu söyledi.
35 GÜNDE 34 BAŞARILI AMELİYAT GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Robotik cerrahinin hastalara daha az ağrı, daha kısa sürede iyileşme ve daha düşük komplikasyon riski sunduğunu kaydeden Dinçyürek, robotik cerrahi programının kısa sürede önemli bir ivme kazandığını ve 35 günde bu yöntemle 34 başarılı ameliyat gerçekleştirildiğini açıkladı.
Sağlık Bakanı Dinçyürek, “Ülkemizde kanser cerrahisinde robotik ameliyatların giderek yaygınlaşmasıyla birlikte hastalarımıza daha iyi koşullarda, daha başarılı cerrahi hizmetler sunulması mümkün olacak.” dedi. Eğitimlerini tamamlayan hekimlerin farklı branşlarda da robotik cerrahi uygulamalarına başlayacağını belirten Dinçyürek, ameliyatları gerçekleştiren ekibe, hastane yönetimine ve sürece katkı sağlayan Prof. Dr. Alper Toker’e teşekkür etti. Dinçyürek, bu tür ameliyatların artık ülkede rutin olarak başarıyla uygulanacağını vurguladı.
DR. ÇAĞRI CEMALLER: DÜNYANIN EN GELİŞMİŞ MERKEZLERİNDEKİ YÖNTEM ARTIK ÜLKEMİZDE
Göğüs Cerrahisi Uzmanı Dr. Çağrı Cemaller de Lefkoşa Dr. Burhan Nalbantoğlu Devlet Hastanesi’nde iki akciğer kanseri hastasının robotik cerrahi yöntemiyle başarıyla ameliyat edildiğini doğruladı.
Robotik cerrahinin dünyanın en gelişmiş merkezlerinde akciğer kanseri tedavisinde tercih edilen en modern yöntemlerden biri olduğunu ifade eden Cemaller, bu başarının hayata geçirilmesine destek veren Sağlık Bakanı Hakan Dinçyürek’e, bakanlığa, hastane yönetimine ve ameliyatlara mentör olarak katılan Prof. Dr. Alper Toker ile tüm ameliyat ekibine teşekkürlerini sundu.