|
Tweet |
Hür İşçi Sendikaları Federasyonu (Hür-İş) ve Kamu İşçileri Sendikası (Kamu-İş) Başkanı Ahmet Serdaroğlu, İşverenler Sendikası Başkanı Metin Arhun'un asgari ücret ve kamu maaşlarına yönelik açıklamalarına sert tepki gösterdi. Yazılı bir açıklama yapan Serdaroğlu, Arhun'un iş dünyasındaki birçok kesimi temsil etmediğinin bizzat işverenler tarafından da dile getirildiğini ileri sürerek, "Kendi sektöründe ve iş dünyasında adil rekabet koşullarının oluşmasına dahi katkı koyamayanların bugün çıkıp tüm işverenler adına konuşması kabul edilemez" dedi. Ülkedeki mali sıkıntıların faturasının emekçilere kesilmeye çalışıldığını belirten Serdaroğlu; asıl sorunun büyük sermayeden vergi toplanamaması, servet vergisinden kaçınılması ve vergi adaletinin sağlanamaması olduğunu savundu.
Arhun'un "Asgari ücret yükselince ip koptu" şeklindeki sözlerini de sert bir dille eleştiren Serdaroğlu, "Asıl kopan ip, asgari ücretin yükselmesiyle değil, yıllardır kurulan adaletsiz ekonomik düzenle kopmuştur" ifadelerini kullandı. Her asgari ücret görüşmesi öncesinde çalışanların maaş artışlarını hedef alan kasıtlı algı operasyonları yapıldığını iddia eden Serdaroğlu, Arhun’a tüp gaz, elektrik ve akaryakıt zamları karşısında neden sessiz kaldığını sordu. Avrupa ile yapılan ücret kıyaslamalarına da değinen Serdaroğlu, gelirlerin yanı sıra sağlık, eğitim, ulaşım ve sosyal yaşam giderlerinin de bir bütün olarak değerlendirilmesi gerektiğini, dar gelirlinin hedef gösterilmesine asla izin vermeyeceklerini vurguladı.