|
Tweet |
Kıbrıs Türk Futbol Federasyonu (KTFF) Olağan Genel Kurul Toplantısı, Ahmed Sami Topcan Toplantı Salonu'nda gerçekleştirildi. Arslan Bıçaklı’nın Divan Başkanlığı'nı yaptığı genel kurulda, KTFF Başkanı Hasan Sertoğlu'nun yabancı futbolcuların sözleşmeleri ve serbest kalma süreçlerine ilişkin yeni düzenleme yapma talebi oybirliğiyle kabul edilerek yönetim kuruluna tam yetki verildi.
Başkan Hasan Sertoğlu, genel kurulda yaptığı kapsamlı konuşmada yeni sezona ve ülke sporunun geleceğine dair radikal değişiklikleri ve hedefleri açıkladı.
SÜPER LİG'DE PUANLAR ARTIK YARIYA BÖLÜNMEYECEK
Yeni sezon düzenlemeleri hakkında bilgi veren Sertoğlu, Süper Lig ve Birinci Lig'de play-off ile play-out sisteminin aynen devam edeceğini ancak şampiyonluk ve düşme gruplarına geçilirken takımların puanlarının artık yarıya indirilmeyeceğini müjdeledi. Takımlar sezon boyunca topladıkları tüm puanları ikinci aşamaya aynen taşıyacak.
"SPOR BAKANLIĞI ARTIK ZORUNLULUKTUR"
Ülkedeki spor yönetimine sert eleştirilerde bulunan Sertoğlu, mevcut yapının 32 federasyonu yönetmeye yetmediğini vurguladı. Sporun tek bir daire müdürlüğüyle yönetilemeyeceğini belirten KTFF Başkanı, önümüzdeki seçimlerin ardından bakan, müsteşar ve müdürlerden oluşan güçlü bir Spor Bakanlığı'nın kurulması için mücadele edeceklerini ilan etti.
BİRİNCİ LİG'E YENİ YABANCI KURALI VE YENİ STADYUM MÜJDESİ
1.Lig’deki yabancı oyuncu statüsünde geçici bir düzenlemeye gidildiğini açıklayan Sertoğlu, mevcut iki Türkiye Cumhuriyeti kontenjanından birinin, istenirse 22 yaş altı üçüncü ülke yabancı oyuncusu için kullanılabileceğini belirtti.
Uluslararası temaslara da değinen Sertoğlu, 8 yıl aradan sonra sahaya çıkan milli takımın yarattığı heyecanın sürmesi gerektiğini ifade ederken, son dönemde BM Kıbrıs Özel Temsilcisi ve AB üst düzey yetkililerinin KTFF'yi ziyaret etmesinin federasyonun uluslararası ağırlığını kanıtladığını söyledi. Sertoğlu ayrıca, Lefkoşa Atatürk Stadı'nın yetersizliği nedeniyle İstanbul'da temaslarda bulunduklarını ve FIFA/UEFA standartlarında, 9 bin kapasiteli modern bir stadın temelini kısa sürede atmayı hedeflediklerini müjdeledi.
KULÜPLERDEN REFORMA DESTEK VE ÖNERİLER
Genel kurulun dilek ve temenniler bölümünde söz alan kulüp başkanları ise şu kritik önerilerde bulundu:
Küçük Kaymaklı temsilcisi Hasan Efe, altyapıdaki lisanssız transferlerin önüne geçilmesi için 13 yaş altı futbolculara yetiştirme bedeli getirilmesini istedi.
Mağusa Türk Gücü Başkanı Koral Bozkurt, Süper Lig'in 12 takıma düşürülmesini önerirken, Spor Dairesi'nin kulüplere yaptığı maddi yardımların şeffaf bir şekilde kamuoyuna açıklanmasını talep etti.
Gençlik Gücü Başkanı Zeeb Choudhry ise futbolun gelişimi için vergi muafiyeti teşviklerinin gündeme alınmasını, 18 yaş altı için yetiştirme bedeli uygulanmasını ve Süper Lig kulüplerinin tüm yaş kategorilerinde lige katılımının zorunlu olmasını önerdi.